Ingenting er som å komme hjem. Men hva vil vi egentlig komme hjem til i 2023?
Da vi skulle lage ny huskatalog for en av Norges største boligleverandører, Nordbohus, ble det viktig å ha i bakhodet at den moderne boligbyggeren har skiftet litt kurs. Det handler ikke lenger om å bygge større hus enn naboen. Det handler mer om å tenke bærekraft og trygghet.
I boligverdenen er bærekraft et mindre hus som er rimeligere å bygge og bo i. Det er alle hovedfunksjoner på ett plan. Det er å benytte seg av en lokal boligleverandør. Det har blitt mer status å eie noe som vil vare for alltid, og som tar hensyn til omgivelsene.
Det er jo ganske kult, er det ikke?
Nordbohus
Løsningen
Nordbohus utviklet seks nye hus for den moderne boligbyggeren som et svar på det dagens boligbyggere etterspør. Vår oppgave ble å gjøre det enkelt å se for seg et liv i disse husene.
Vi ville spille på den gode følelsen av å komme hjem.
For et hus er jo så mye mer enn x antall kvadratmeter og en smart planløsning! Det er et sted hvor fine hverdagsstunder skal deles, begivenheter feires og minner skapes. Vi ville få frem at dette er hus du kan glede deg litt ekstra til å komme hjem til.
Resultatet
Den nye huskatalogen!
Vi moderniserte den gamle huskatalogen med et nytt design, nye bilder, nye husillustrasjoner og ny tekst. Gjennom et stilrent og delikat design ville vi skape assosiasjoner til stilrene og delikate boliger. Med en forenklet og forbedret tekst ville vi skape trygghet og tydeliggjøre fordelene med å bygge hus med din lokale Nordbohus-forhandler.
Men når en ny huskatalog skal lanseres er det ikke bare å klikke «publiser» og si seg fornøyd. Det må selvfølgelig markedsføres!
Første bud var å delta på Nordbohus-konferanse og presentere huskatalogen for forhandlerne sammen med kjedeledelsen. Videre måtte vi lansere huskatalogen og de seks nye husene for det norske folk.
Vi snekret sammen en stor nasjonal kampanje med alt fra innholdsartikler og nyhetsbrev til SoMe-annonser og programmatiske annonser. Noen av forhandlerne ønsket spissede lokale kampanjer i tillegg – noe vi vet ofte har veldig god effekt.
Så langt har markedsføringsaktivitetene rundt katalogen vist veldig gode resultater og ført til mange nye katalogbestillinger. Så håper vi dette fører til at flere får inspirasjon til å realisere sin boligdrøm med Nordbohus!