Home of The Trolls
Dypt inn i den mystiske Trollheimen, hvor trolldommens kraft strømmer fritt, finner du Home of the Trolls – verdens eneste forskningsstasjon for troll! Siden trollene holder seg skjult for det blotte øye, har Home of the Trolls utviklet en «trolldetektor». Oppfinnelsen trolldetektor lar eventyrlystne barn og familier oppdage de skjulte trollene mens de utforsker naturen.
Tidligere har vi utviklet både logo og profil for Home of the Trolls.
Nå trengte de vår hjelp til å spre budskapet om denne fantastiske og barnevennlige opplevelsen som åpner sommeren 2023 til små og store trollforskere over hele Norge!
Løsningen
Nettsiden ble bygget som et fortryllet kart som guider besøkende gjennom alle de spennende aktivitetene i familieparken. Her kan man forske på troll, padle i kano, overnatte i Trollheimen, oppleve de smakfulle rettene fra Rindal, leke på lekeplassen, bade og fiske. Som seg hør og bør for Norges eneste forskningsstasjon for troll ble det også laget en bookingløsning slik at både stor- og småtroll har mulighet til å sikre seg en opplevelse i familieparken.
Og som om det ikke var nok – opp av trollkjelen dro vi også en nettbutikk!
Her kan besøkende kjøpe trollinspirerte suvenirer fra Home of the Trolls, samt boken om Trollheimstrollene, som et minne om deres magiske opplevelser i Trollheimen.
Men hvordan kunne Bennett sørge for at trollforskere, uansett hvor i Norge de bodde, fikk høre om dette fantastiske eventyret? I mangel på en magisk trollfløyte som når ut til alle og enhver, måtte vi ty til det vi er best på: spennende kampanjer på populære sosiale medier og i lokale nettaviser. Vi versjonerte kampanjene i flere kampanjeuttak på Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube og TikTok – og la ut små drypp som fikk seerne til å ville undersøke videre!
I samarbeid med de talentfulle magikerne hos Helmet, ble det i tillegg skapt fortryllende videoer som skulle få enhver potensiell trollforsker til å lengte etter å oppleve familieparken! Vi fikk også kunstneren Linnea Johansson til å tegne et kart over området.
Resultatet
Resultatene fra dette fantastisk spennende oppdraget er intet mindre enn fortryllende! Home of the Trolls sine nettsider blir oversvømt av eventyrlystne familier fra hele Norge.
Noen raske resultater:
- Kostnad per klikk helt ned i 1,06 kroner i kampanjen!
- Over 2500 besøkende inn til nettsiden den den første måneden
- Lokal pressedekning i blant annet Tidens Krav
- Full fart i nettbutikken
- Over 300 oppmøtte på åpningsdagen!
- Den Amerikanske youtuberen Isaiah Photo, med 9.85 millioner følgere på YouTube, besøkte Home of the Trolls for å lage et innslag om trollforskning
Snipp-snapp-snute – så var denne kundehistorien ute!
YouTube-video fra Home of the Trolls med YouTuber Isaiah Photo.
Teamet
Teamet ble valgt ut på bakgrunn av sin brede erfaring med kunder i boligbransjen, innen konseptutvikling, grafisk design, produksjon og digital markedsføring.