top of page

I matbyen Trondheim er Bula Neobistro den lille rebellen som skiller seg ut med sin upretensiøse restaurantopplevelse. Slik har du aldri opplevd gourmet før.

 

Så hvordan kunne nettsida deres stå mer i stil med Bulas merkevare og «produkt», for å treffe både gamle og nye gjester?


Se nettside

Skjermbilde 2024-08-13 kl. 12.26.02.png

Løsningen

Bula skal ikke være fancy, men likevel holde superhøy kvalitet. Det er restauranteier og kjøkkensjef Reneé Fagerhøis filosofi.

 

Med hemmelig meny, Dolly Parton på anlegget, joviale servitører og kokker, og et restaurantlokale i grønt og rosa, vil du som gjest bli godt kjent med Bulas personlighet og kvaliteter i restauranten. 

 

Utfordringen vår var å lage en ny nettside som fikk fram Bulas puls og egenart – før besøket.

 

Først laget vi et moodboard inspirert av lokalene og Fagerhøis filosofi. Så utviklet vi et konsept som kommuniserte mer visuelt enn tidligere nettside – vi tok igjen det grønne og rosa fra lokalet i designet, og brukte bilder og videoer som får fram Bula-ånden: bord med snusbokser, halvspiste tallerkener og tomme glass. Ikke vanlig å se i en striglet bransje, men et friskt virkemiddel og helt i tråd med Bulas merkevare. 

 

Strategiske grep på siden var å lage flere undersider, for å øke synligheten. Vi opprettet også en ny underside for baren på Bula, hvor det er mulig å spise på drop-in – lite kommunisert før. Den viktigste «call to action» for en restaurant – ”Book bord”-funksjonen, plasserte vi på alle sider for å øke tilgjengeligheten.

 

Vi sørget også for at all nettsidetekst var i Bulas tone of voice.

Bula sin nettside med informasjon om maten deres.
Bula sin nettside med informasjon om kjøkkensjef Reneé.

Resultatet

Sammen med Fagerhøi utviklet vi den nye nettsida til å bli et første møte med Bula verdig. Sida har fått et moderne uttrykk hvor maten, men aller viktigst, Bula-stemningen, får skinne. Vi har også løftet fram Fagerhøi i innholdet, en viktig stemme i en mannsdominert bransje!

Nettsida ble akkurat som Bula, full av snacks. Som konverterer bedre, og gjør veien til bordet kortere.

 

Resultatet ser du på bulabistro.no

En Iphone med Bula sin nettisde oppe.
Laptop med Bula sin nettside med mearch oppe.
Bula sine lokaler med et dekket langbord, mørk belysning og teksten under: "velkommen til det hemmelige rommet".

Teamet

Teamet ble valgt ut på bakgrunn av sin brede erfaring med kunder i boligbransjen, innen konseptutvikling, grafisk design, produksjon og digital markedsføring. 

Learn More

Kundeansvarlig

Jan Sverre Roterud

Prosjektleder

Ziara Magallon

Ziara, prosjektleder i Bennett Reklamebyrå.jpg

Designer 

Emma Evensen

Emma_ny str_ny_bakgrunn.png

Tekstforfatter

Mari Dahl Andersen

Mari Andersen, prosjektleder og digital markedsfører i Bennett Reklamebyrå.webp

Tekstforfatter

Andreas Ryen Eidem

Andreas_sh.jpg
bottom of page