Totalt sett på alle kampanjerundene er vi fornøyd med resultatene både på rekkevidde og gjennomsnittlig kostnad per resultat. Ut ifra budsjettfordelingen har vi fått mye igjen for pengene vi har brukt. Sammenlignet med tilsvarende kampanjer med samme budsjett har vi oppnådd gode og rimelige resultater.
Forskningsdagene
Kampanjeresultat: Forskningstorget
Totalt begge uttak:
-
Antall klikk: 1635
-
Rekkevidde: 51 728
-
Eksponeringer: 167 210
-
Gjennomsnittlig CPC (kostnad per resultat): 7,46 kr
-
CTR ( prosentvis antall ganger folk har sett annonsen og utført et lenkeklikk): 0,98 %
Eventspons forskningstorget totalt:
-
Arrangementssvar: 133
-
Rekkevidde: 2654
-
Eksponeringer: 4754
-
Gjennomsnittlig CPC (kostand per resultat): 2,26 kr
-
CTR ( prosentvis antall ganger folk har sett annonsen og utført et lenkeklikk):1,41 %
Eksempler på uttak
Faceboook og Instagram
Researcher's Night og Forskningstorget 2022
Kampanjeresultat: Reachers's Night
Totalt begge uttak:
-
Antall klikk: 376
-
Rekkevidde: 20 192
-
Eksponeringer: 108 258
-
Gjennomsnittlig CPC (kostnad per klikk): 8,23 kr
-
CTR ( prosentvis antall ganger folk har sett annonsen og utført et lenkeklikk): 0,35
Eventspons RN totalt:
-
Arrangementssvar: 37
-
Rekkevidde: 2391
-
Eksponeringer: 5188
-
Gjennomsnittlig CPC (kostnad per resultat): 8,11 kr
-
CTR ( prosentvis antall ganger folk har sett annonsen og utført et lenkeklikk):1,04 %