Bennett har vært i gamet i 125 år. Gjennom to verdenskriger, spanskesyken, flere finanskriser og covid-19 har vi hjulpet tusenvis av kunder med å bygge sterke merkevarer og å synliggjøre disse. Og det har vi blitt helt rå på!
Vi elsker å se våre kunder vokse fra små, ofte relativt ukjente merkevarer, til sterke merkevarer og det foretrukne valget for målgruppen.
Men, ironisk nok har vi helt glemt merkevaren Bennett oppi det hele. For hvordan fremstår vi egentlig utad?
I høst innså vi det. Ingen av oss kjente oss igjen i hvordan vi faktisk fremstod i våre kanaler – for vi er verken kjedelige eller utdaterte, men både nettsiden og våre sosiale profiler jobbet imot oss.
Den siste spikeren i kista var da våre nyansatte ble spurt om hva de synes om nettsiden vår. «Jo, den er kul», «joda, den var fin. Er det lenge siden den ble laget eller?» og «eeeh, den var jo veldig interessant da» var svarene vi fikk, samtidig som de febrilsk forsøkte å holde maska og fremstå genuint engasjerte.
Det som en gang på tidlig totusentall ble lansert som en nytenkende og sprek logo var det ingen av oss som følte noen tilknytning til. Nettsiden vår hadde passert utløpsdatoen for lengst, med gamle prosjekter og utdatert informasjon. Det samme gjaldt tilstedeværelsen vår i de sosiale kanalene. Ja, hele greia hadde en eim av sur melk.
Så ja – vi legger oss helt flate
Det er flaut at Norges eldste reklamebyrå ikke har klart å fokusere mer på egen merkevare enn det vi har gjort. Det var på sin plass med ny profil, en ny hjemmeside som faktisk gjenspeiler hvem gjengen i Bennett er, og en real runde med støvsugeren i våre sosiale kanaler.
For det var mye som skjedde i Bennett i 2022. Vi fikk inn syv nye hoder som tilfører oss kreativiteten og den oppdaterte kunnskapen som trengs. Likevel er det godt å vite at vi fortsatt har de gamle ringrevene som besitter den nødvendige erfaringen og kompetansen som Bennett har bygd opp gjennom 125 år i reklamebransjen.
Bennett – det er alt du trenger å huske
Endelig er vi på plass med nettside og profil som faktisk gjenspeiler de folkene som jobber her, og ikke minst arbeidet vi hver dag gjør for våre kunder. Ta deg en titt, bli kjent med den nye Bennett-gjengen eller se på prosjekter vi har utført for noen av våre kunder.
Nå er vi her – Nye Bennett, Bennett 2.0, nye B-gjengen – kjært barn har mange navn.
Og vi er klare for å bygge merkevare i 2023!
Trenger du hjelp til å bygge merkevare?
Skrevet av Mari Dahl Andersen, prosjektleder og digital markedsfører i Bennett.
Comentarios