top of page

Den årlige julekampanjen til Norsk Flid Husfliden er kanskje årets viktigste kampanje.

I en tid preget av uro, økonomisk usikkerhet og forventning om tilbakegang for varehandelen, er årets julekampanje spesielt viktig. Foreløpig er det mye som tyder på at norsk juleflid er budskap som treffer mange, med rekordlave klikkpriser og godt besøk på nett og i butikker over hele landet.

Hvordan skille seg ut i julehandelen? Hvordan få oppmerksomhet rundt tradisjonsverdier og bærekraftig julehandel i en periode preget av mindre bærekraftige alternativer som Black Friday og Cyber Week?
Den årlige julekampanjen i Norsk Flid Husfliden er kanskje årets viktigste kampanje. Det er da man skal takle den hårfine balansen mellom kjøpepress og giverglede, mellom overforbruk og bærekraftig handel.

Oppskriften er enkel: hold på de gode gamle husflidsverdiene. Lag gjerne noe selv. Kjøp noe som varer. Noe du har bruk for. Noe som kan brukes igjen og igjen og repareres når det trengs.

Norsk Flid er sterkt knyttet til de norske juletradisjonene, og dette er synlig til stede i årets julekampanje. Gjennom seks tematiske kapitler presenterer vi ideer til gaver som varer og varmer både giver og mottager.
Med bilen full av noe av det fineste innen norsk design og tradisjonshåndverk, dro vi til Røros for å fange julestemningen – godt hjulpet av 12 huskyer og en hest.

En uke senere var kampanjen på lufta.

Utfordring

Løsning

Resultat

Vil du vokse?

bottom of page