Vi er et reklamebyrå med faglig bredde­kompetanse

Bennett fra den tiden vi brukte frakker og tegnet for hånd.

Kort om Bennett Reklamebyrå

Bennett har vært med fra stumfilmens spede begynnelse, til internetts altoppslukende tilstedeværelse. Bennett er faktisk Norges eldste Reklamebyrå, grunnlagt i 1889. ​

Årsaken er vår evne til å omstille oss. Vi har alltid tilpasset oss nye markedsituasjoner, nye medier og nye medieteknologier. Bedre enn de fleste. For eksempel var vi ett av de første byråene i Norge som stupte inn i det digitale universet, og så vidt vi vet gjennomførte Bennett den første digitale merkevarekampanjen i Norge for Nidar.

Et reklamebyrå med breddekompetanse

I dag er vi ett fullservice reklamebyrå med kreatører, kommunikasjon, tech og performance under samme tak. Egne ressurser på contentutvikling hører selvfølgelig med, med løpende produksjon av video, digitalt content og podcasts i eget hus.
Vi utvikler også webløsninger. Vårt siste utviklingsprosjekt er AdCast, et verktøy for å effektivisere digitale kampanjer. Les gjerne mer om AdCast.

Bennett vokser

Vekst er viktig. Tilfang av nye ressurser og kompetanse er enda viktigere. Derfor ble Mylder Design en del av Bennett fra april i år. Etter et år med nye allianser, nyansettelser og nye kunder, representerer Mylder neste steg for Bennett. Huset blir litt større. Kunnskapen, kompetansen og erfaringen blir en god del bredere. Nye kunder å bli kjent med, kunder som kan lære av hverandre og dra nytte av hverandres erfaringer også. Kort sagt; mer av alt det som er bra og som skaper verdi.

Vi har òg to alliansepartnere i huset, TomorowNext som er spesialisert på digitale kundereiser, teknologivalg, infrastruktur og Source som har fokus på løsnings-, web- og apputvikling.

Kreative konsepter er like viktig i den nye teknologiverdenen

Bennett er også et gammeldags reklamebyrå, i den betydningen at man fortsatt har klokketro på verdien av det kreative konseptet til tross for nær sagt ubegrensede muligheter i ny teknologi. Sterke kreative konsepter er en av de svært få tingene man kan differensiere seg på i dag når alt er digitalt tilgjengelig for alle.

BUSINESS AS UNUSUAL

Noen ganger går vi inne i mer krevende tider hvor ingen av oss har opplevd dette før. Sjelden har usikkerheten vært større. Når alt stopper opp og stenger ned, er det fristende å gjøre det samme. Dette har vi noen tanker om