
Flyingeniører har samfunnskritisk kompetanse for både det nasjonale forsvaret og sivil luftfart. Regjeringen har estimert et behov for 20 nye flyingeniører pr år.
Høsten 2024 startet derfor NTNU Nordens eneste Bachelorstudie i flyingeniør med 25 plasser. Med et helt nytt studietilbud, var det kritisk å skape oppmerksomhet og interesse rundt studiet blant potensielle søkere fra første stund.
Vi samarbeidet med NTNU, Norwegian, Forsvaret og CHC Helikopter Service for å utvikle en rekrutteringskampanje, hvor målet var å skape oppmerksomhet og trigge søk. Vi produserte en serie filmer for kino og sosiale medier som viste de spennende jobbene som venter studentene etter endt utdanning. Filmene ble avsluttet med en utfordring og et spørsmål: «Er du en av de 25 første?»
Kampanjen fikk stor oppmerksomhet og klarte med glans ambisjonen om flest mulig søkere. Etter søknadsfristen utløp hadde 1900 satt Bachelor i flyingeniør på søkelista si og hele 453 av disse hadde prioritert den som førstevalg. Det gjorde studiet til et av Norges mest populære studietilbud, noe som lover godt for landets fremtidige flysikkerhet.
NTNU
Er du en av de 25 første?
Kunde:
NTNU
Tjenester:
Kampanje, Innholdsutvikling
Sted:
Trondheim, Norge
Samarbeidspartnere:
Terje Trobe
År:
2024



Plakt og skjermvisning for NTNU Flyingeniør




Nettdesign med webshop

Kunde:
Flyingeniør
Tjenester:
Brand Identity, Web Design, Print
Sted:
Trondheim, Norge
Samarbeidspartnere:
Terje Trobe
År:
2024

