top of page
  • Forfatterens bildeHedda Ingeborgvik

5 gode grunner til å bruke et reklamebyrå til markedsføring

Kjært barn har mange navn. Enten du søker etter et designbyrå, mediebyrå, kommunikasjonsbyrå, PR-byrå, digitalt byrå, performancebyrå eller reklamebyrå, finnes det mange gode grunner til å la et byrå ta hånd om markedsføringen din.


Grafisk illustrasjon av kopp med tekst "5 grunner til å bruke et reklamebyrå"

1. Vi vet hva som funker


Man tar med seg ganske mange erfaringer gjennom 130 år som reklamebyrå. Da snakker vi ikke bare om erfaring med hvilke typer annonser som funker best eller hvilke innlegg som får størst engasjement i SoMe. Vi snakker også om erfaring med å sørge for god kundeoppfølging, avholde effektive arbeidsmøter, sikre framdrift i prosjekter, gjennomføre analyser og gjøre tilpasninger underveis.


Vi vet ikke hvor mange A/B-tester vi har gjort eller hvor mange verktøy vi har prøvd. Men vi vet hva som funker og hva som gir de beste resultatene i dag.


2. Du kan bruke tiden din på det du kan best


Du vet det LinkedIn-innlegget du aldri føler blir helt bra? Den nedstøvede bedriftsprofilen din i Google? Eller nettsiden du aldri rekker å oppdatere?


Kanskje er du ikke den fødte innholdsprodusent. Kanskje strekker ikke tiden til, fordi kundene må komme først. Når du jobber med noe helt annet enn markedsføring, er det naturlig at disse oppgavene havner litt utenfor komfortsonen din. Og om du så har en doktorgrad i markedsføring og stålkontroll på feltet, har du fortsatt bare 24 timer i døgnet.


Tiden din er dyrebar, og enten du jobber som frisør, tannlege, eller markedssjef i et stort konsern, bør du bruke den på det du er best på. Å overlate markedsføringen til noen som har ressurser til å følge det opp kan være noe av det viktigste du gjør for bedriften din.


3. Få et eksternt synspunkt


Er det én ting kundene våre ofte påpeker, er det hvor verdifullt det er å få et nytt sett med objektive øyne på deres idéer, konsepter og planer. Man får lett tunnelsyn når man sitter med en oppgave for seg selv. Da er det fort gjort at den kampanjen du tenkte var en glimrende idé, ender opp med å skade merkevaren din.


Et reklamebyrå gjør ikke bare markedsføringen for deg; vi fungerer også som en god sparringspartner. Vi vet hva vi skal se etter. Skjønner ikke vi hva du prøver å si, skjønner sannsynligvis ikke kundene dine det heller. Vi hjelper deg å forenkle og forbedre budskapet ditt, slik at du ikke bare når ut til, men faktisk treffer målgruppen din.


4. Vi holder oss oppdatert


I den digitale verden endrer ting seg fort. Det er jobben vår å henge med i svingene. Vi holder oss oppdatert på trender, forskning og nye verktøy, slik at du ikke trenger å gjøre det.


5. Ett kontaktpunkt for alt


Vi liker å si at vi kan hjelpe deg med alt som trengs for å skape opplevelser som fører til konverteringer. En av våre styrker er den brede kompetansen vi har på huset. Du vil sannsynligvis bli overrasket over hvor mye vi faktisk kan bistå med! Skulle det bli behov for å koble på eksterne samarbeidspartnere, har vi også god erfaring med det. Her håndterer vi gjerne dialogen for deg.


Velger du et byrå som kan hjelpe deg med alle aspekter av markedsføringen, slipper du å forholde deg til mange forskjellige aktører. Ryddig, enkelt og tidsbesparende.


Trenger du hjelp med markedsføringen din?


Fortell oss litt om deg selv, så forteller vi deg gjerne mer om hvordan vi kan bistå!


Vi i Bennett er blant annet gode på


  • strategi

  • design

  • innhold

  • nettsider

  • markedsføring

  • digital synlighet



Vi holder til i Trondheim, men har kunder over hele Norge og i utlandet.


Opplev effekten av å bruke et byrå til din markedsføring



Skrevet av Hedda Ingeborgvik, innholdsutvikler og SEO-rådgiver i Bennett

bottom of page