Digital markedsføring på 1 2 3

Teaser

For tre år siden startet vi jobben med å utvikle AdCat. Annonseplattformen ble basert på en tidligere løsning vi utviklet for Eiendomsmegler1. Denne skulle effektivisere digital markedsføring av bruktboliger. Effektiv og enkel digital markedsføring var noe vi også ønsket å tilgjengeliggjøre for andre kunder og bransjer. AdCat ble derfor satt til liv og resultatene snakker for seg selv.

Digital markedsføring - gjort på et blunk

AdCat ble for alvor lansert for to år siden, og er et automatisert annonseringsverktøy for å lage og drifte digitale kampanjer, samt se statistikk og motta presentasjonsrapporter.

– AdCat effektiviserer digital markedsføring betraktelig. Alt du trenger å gjøre er å laste opp det bildet og den teksten du ønsker å bruke - AdCat fikser resten. Det vil si at du slipper å lage en annonse som skal på Facebook og Instagram, en som skal til Google og enda en for programmatisk bannerannonsering, - alt går via AdCat, forklarer Thomas Nilssen.

 

Samspillet mellom plattformene og annonseringsverktøyene er helt unikt med AdCat, og resultatene er ikke til å ta feil av.

AdCat fungerer som en hub for kampanjekanaler- og materiell. Her kan du tilpasse materiellet per format per kanal, definere målgruppe og la kanalene optimalisere kampanjene for å øke konvertering.

Har du ett kvarter?

Det er nemlig alt du trenger. For det å sette opp en fullstendig annonse over flere plattformer ved hjelp av AdCat tar faktisk ikke mer enn 15 minutter av dagen din. AdCat er en samlet hub for materiell, statistikk og rigging av annonser.

Du trenger ikke kunne mye om annonsering på forhånd for å kunne ta i bruk AdCat. Når bilder og tekst er lastet opp, blir annonsene optimalisert etter dine behov, samtidig som de blir spredt på de kanalene som treffer ditt publikum. Annonseplattformen er svært brukervennlig og med et enkelt grensesnitt.

- Med andre ord trenger du ikke å være en digital markedsfører for å bruke det.

Hjernen bak AdCat

I Bennett-huset bruker vi AdCat daglig. – Det er utrolig effektivt for oss, og veldig kostnadsbesparende for kundene våre, forklarer Jan Sverre. Han har jobbet med digital markedsføring hos Bennett i over 25 år, og var en av de store pådriverne for å få AdCat på beina.

Jan Sverre Roterud

– Når vi bruker AdCat for å kjøre større kampanjer, bruker vi for det første mye mindre tid enn om vi skulle satt opp egne annonser til hver plattform. Denne tiden koster penger for kundene, og tar fort det tre-dobbelte av tiden vi nå bruker via AdCat. Altså mye penger spart for kunden, og mer tid for oss til å jobbe med selve markedsføringsplanen og innholds-utvikling, forklarer Jan Sverre.

Uansett om du ønsker å bruke AdCat helt på egenhånd, om du ønsker litt, - eller mye bistand, er vi i Bennett klare til å hjelpe deg. Vi har allerede mange fornøyde brukere, og står klare med rådgiving og brukerstøtte når du trenger det. På den måten vil du raskt og enkelt lage kampanjer med best mulig resultat!

Høres dette ut som noe for dere? Ta kontakt med Jan Sverre for en uforpliktende prat allerede dag!

Ta kontakt

Jan Sverre som ung og vital
Jan Sverre Roterud
Markedsrådgiver / daglig leder