Sluppen er nye Trondheim

Trondheim er over 1000 år gammel. Det er en by vi er glad i og vil ta vare på. Derfor bygges det en ny - på Sluppen

Sluppen har et areal som er 2,5 ganger større enn hele Solsiden, hvis du regner Solsiden fra Adressabygget til 3T rett før inngangen til Svartlamoen. Bennett inviterte seg selv inn til møte med Kjeldsberg med tanker og ideer om hva område kan bli og om hvordan det kan realiseres. Kjeldsberg likte oppsparket så godt at vi i dag er totalleverandør for konsernet med unntak av kaffe.

Bilde av Faktry - inkubator

Bakgrunn

Kjeldsberg har fått ting til å skje i Trondheim siden 1856. De sier selv at de bygger for generasjoner. Mange av dagens nybygg har en skjult miljøkost ved at byggets materialer er kun ment til å vare i 50 år. Kjeldsberg har andre perspektiv. Solsiden kommer til å stå om 100 år. Kjeldsberg bygger for generasjoner. Sluppen er Kjeldsbergs nye satsing, og utviklingen er satt i et 25 årsperspektiv. Sluppen blir ikke ferdig før 2037. Kjeldsberg hadde behov for ett fullservice reklamebyrå som kunne levere alt fra kommunikasjonsstrategier, påkostede filmer, brosyrer, flyers, arrangement, fasilitere styreworkshops, oppsett og montorering av sosiale medier, reklame, presentasjoner og salgsprospekt.

Løsning

Sluppen er for de aller fleste i Trondheim et ingenmannsland. Noen forbinder det med en søppelplass, mens andre med billige kontorlokaler litt utenfor allfarvei. Vår første oppgave var å bevise opplevd avstand i forhold til reell. Det løste vi med nettsiden adkomstsluppen.no, som skal oppleves som sannferdig opplysende og ikke reklamete. Nettsiden brukes aktivt mot potensielle leietagere. Dernest lot vi hvert nybygg (og rehabiliterte) få sin egen identitet og sine egne hjemmesider. Eksempel: Faktry.no, lysgården.no - og snart Kraftbyen og Kraftbygget/79huset. Dette grepet valgte vi da vi mener at kommunikasjonen aktivt skal motvirke gentrifisering. Stålgården og lysgården er premium kontorlokaler, med dertil leiepriser. Kraftbygget/79 huset er billigere, mens faktry og etterhvert kraft byen er det aller billigste. Kommunikasjonsplanen sier at alle merkevarene må samles og kommuniseres samles tre år før første bolig skal selges. Slik boligmarkedet er akkurat nå er det usikkert når, men vi lanserer den smalende paraplyen tidlig neste år under fanen sluppen.no

Den bærende kommunikasjonen for alle elementene er: Trondheim er over 1000 år gammel. Den skal vi ta være på. Derfor bygger vi en ny. Sluppen er nye Trondheim.

Resultat

Lysgården er i ferd med å fylles, og Faktry det samme. 79huset/Kraftbygget er i ferd med å realiseres. Kraftbyen er neste. Når den er ferdig har vi vært med på å skape en ny bydel hvor vært bygg har sin distinkte merkevare. På jobbportalen vi har laget for sluppen, fikk siste annonse 79 kvalifiserte søkere med på en annonseringskost på 30.000 kroner fordelt utelukkende på programmatisk og some annonser, med sluppenjobber.no som landingsside. Det er meget gode tall

Adkomstluppen oppleves som troverdig og brukes også av miljøpakken og kommunen.

Dette caset er beskrivende på hvordan vi jobber langsiktig og analytisk med et komplekst oppdrag, og hvor jobben vår nesten er alt annet en tradisjonell reklame.

Nils Heldal
Ansvarlig for Kjeldsberg Eiendomsforvaltning er
Nils Heldal
tlf: 906 66 585