Gratulerer med dagen, Effekt!

I disse dager feirer vår automatiserte annonseløsning for EiendomsMegler 1 ett år, og det gjør den med stil. Effekt har nemlig passert 16 millioner klikk allerede!

– Vi er veldig fornøyde med det verktøyet Bennett har utviklet for oss, og ikke minst med de svært gode tallene vi har oppnådd siden lanseringen for ett år siden. De viser at løsningen lever opp til navnet sitt og leverer den effekten det lover, sier Line Arndt Bjerke, markedssjef i EiendomsMegler 1.

Kort forklart er Effekt en automatisert boligannonsering som kombinerer kraften i databasene til FINN.no og EiendomsMegler 1 for å treffe boligkjøperne mer presist enn noen andre. Med unik og presis treffsikkerhet finner «Effekt» de riktige kjøperne til den enkelte bolig. 

– Effekt fungerer litt på samme måte som når strømmetjenester anbefaler filmer som du ennå ikke har sett, men som likevel er interessante for deg, sier Arndt Bjerke.

Vil du vite mer om Effekt og hvordan automatiske annonseløsninger faktisk fungerer? Les videre eller ring oss for en prat om hvordan vi kan skreddersy en løsning for dine behov.

Målrettet annonsering

I 2014 jobbet vi sammen med EiendomsMegler 1 for å få på plass en ny form for boligannonsering. Ambisjonen var at alle EiendomsMegler 1 sine meglere enkelt skulle kunne tilby skreddersydd, digital annonsering til sine kunder. Resultatet ble Digital Annonsepakke, den første helautomatiserte annonseringsløsningen på markedet. I februar 2017 ble løsningen kraftig oppgradert, integrert med FINN og fikk navnet Effekt.
 
Effekt gir boligselger annonsevisninger i hundrevis av håndplukkede nettsteder, med en blanding av facebook-poster og annonser på nettsteder som er hyppig brukt i Norge.
 
Dermed starter boligmatchingen. I alle kanaler skal Effekt peile seg inn på selgers potensielle kjøpere. Med basis i EiendomsMegler 1 sine egne trafikkdata, trafikkdata fra FINN og datasett i andre kanaler, har vi bygget logikk som presist styrer boligannonsene mot de riktige personene.  

Løsningen alle meglere kan bruke

Det beste ved det hele er at megleren selv kan starte en Effekt-pakke ved hjelp av noen få klikk. Med 1000 meglere i EiendomsMegler 1-alliansen, som alle har varierende grad av teknisk kompetanse og tilgjengelig tid, er enkelhet et viktig poeng. 

Så enkelt er det

Megleren logger seg på et raskt og brukervennlig grensesnitt som viser alle boligene den aktuelle megleren har liggende inne. Der ligger annonsene for hver enkelt bolig allerede klar, i alle ønskede formater, med bilder og tekst.
 
Herfra kan megleren endre tekst og skifte ut eller justere bildet om det er nødvendig – og så er det bare å publisere annonsene. 

Når Effekt er i gang kan både megleren og boligselgeren følge med annonseringen gjennom et effektpanel. Det gir full oversikt over samlet trafikk inn til annonsene og annen relevant informasjon om potensielle kjøpere.

Flere på visning

Med Effekt vil potensielle kjøpere eksponeres for boligannonsene og få mulighet til å bli kjent med prospektet i dagene frem mot visning. Dette gir selger de beste forutsetningene for godt oppmøte, flere budgivere og til syvende og sist – en bedre salgssum for boligen.

Egenutviklet teknologi

Det avanserte ligger i å gjøre det enkelt. Bak løsningen ligger det en rekke integrasjoner mot ulike systemer og stor grad av automatisering.
 
Effekt bygger på Bennetts egenutviklede teknologi AdCast. AdCast kan du lese mer om her.

 

 

Jan Sverre Roterud
Ansvarlig for prosjektet var
Jan Sverre Roterud
tlf: 906 17 770