Digital Annonsepakke

Automatisert, målrettet boligannonsering

Våre medievaner er i konstant endring. I dag bruker vi mobilen til å holde oss oppdaterte, til å kommunisere med omverdenen og ikke minst, til husjakt. Vi har vært gjennom et paradigmeskifte, og i den andre siden av tunnelen kom papiravisen ut som en ineffektiv måte å annonsere bolig på. Meglerbransjen måtte raskt finne nye og bedre annonseringsformer. I 2014 konseptløste vi sammen med EiendomsMegler 1 en ny form for boligannonsering. Ambisjonen var at alle EiendomsMegler 1s meglere enkelt skulle kunne tilby skreddersydd, digital annonsering til sine kunder. Resultatet ble Digital Annonsepakke, den første helautomatiserte annonseringsløsningen på markedet.

Digital annonsepakke kort forklart

Digital annonsepakke gir boligselger annonsevisninger i over 400 håndplukkede nettsteder, med en blanding av facebookposter og annonser på nettsteder som er hyppig brukt i Norge. Boligselgere kan velge mellom annonsepakker med små til store mediebudsjett, basert på hva som kler bolig og marked.

Dermed starter boligmatchingen. I over 400 kanaler skal Digital annonsepakke med et begrenset budsjett peile seg inn på selgers potensielle kjøpere. Med basis i EiendomsMegler 1s egne trafikkdata og massive datasett fra blant annet Google og Facebook, har vi bygget logikk som presist styrer boligannonsene mot de riktige personene. Underveis i kampanjen sørger algoritmer for at presisjonen øker ytterligere.

Løsningen alle meglere kan bruke

Det beste ved det hele er at EiendomsMegler 1 kan starte en Digital annonsepakke ved hjelp av noen få klikk. Med over 800 meglere i EiendomsMegler 1-alliansen som stiller med varierende grad av teknisk kompetanse og tilgjengelig tid, er enkelhet et viktig poeng.

Så enkelt er det

Når bestilling på Digital annonsepakke mottas, logger megler seg på et raskt, brukervennlig grensesnitt som viser alle boligene den aktuelle megleren har liggende inne. Boligene hentes automatisk fra eksterne datakilder. Med boligen valgt, ligger annonsene allerede klare (i alle ønskede formater) med bilder og tekst. Denne automatiseringen av annonseproduksjon er en egenutviklet, unik funksjonalitet som er lagt på toppen av integrasjonene mot annonseplattformene.

Herfra kan megler gjøre de justeringene som ønskes, blant annet endre tekst, skifte ut og justere bilde. Så er det bare å trykke publiser.

Det vil si, etter at megler via samme system har fått godkjenning fra kunde. Når annonsene er satt opp kan megler enkelt sende ut en PDF med alt annonsemateriell.

Transparent for alle parter

Verken meglere eller boligselgere behøver lenger lure på hva de får igjen for kronene som går til markedsføring. Løsningen for Digital annonsepakke sender løpende ut rapporter til megler som viser hvordan annonsene yter i de ulike kanalene. I tillegg kan megler når som helst gå inn i løsningen for å sjekke hvordan det står til.

Flere på visning

Det er visningsdagen det koker ned til. Jobben til Digital annonsepakke er å på riktig tidspunkt gjøre de riktige menneskene oppmerksom på selgers bolig. Helt konkret vil de potensielle kjøperne eksponeres for boligannonsene og få mulighet til å bli kjent med boligens prospekt i dagene frem mot visning. Dette gir selger de beste forutsetningene for godt oppmøte, flere budgivere og til syvende og sist en bedre salgssum for boligen.

12 måneder etter første annonse gikk på lufta har over 5000 boligselgere opplevd fordelene av Digital annonsepakke. Flere selgere fikk solgt boligen kun ved bruk av Digital Annonsepakke, før den nådde å bli lagt ut på finn.no. Digital annonsepakke har også fått fortgang i salget for selgere som har hatt boligene liggende lenge ute for salg.

Flere og flere boligselgere forstår nå hvilken påvirkning Digital annonsepakke kan ha for salget. Bruken av annonsepakkene øker fra uke til uke.

Hvis data er det nye gullet, har Digital annonsepakke vært en gullgruve

Etter lansering av Digital annonsepakke har EiendomsMegler 1 opplevd enorm økning i trafikken på sine hjemmesider. Som følge av trafikkøkningen besitter kjeden nå store mengder verdifull data. I dag har EiendomsMegler 1 raffinerte strategier for segmentering og bruk av denne dataen, som bidrar til at markedsføring av deres øvrige tjenester kan spisses mot de riktige menneskene.

Positive ringvirkninger

Digital annonsevisninger gir EiendomsMegler 1 bred synlighet mot et aktivt marked. Med økt synlighet vokser kjennskap til kjeden. I perioden etter lansering av Digital annonsepakke ser vi en betydelig økning i både søk- og direktetrafikk til deres hjemmesider.

Se hva EiendomsMegler 1 selv skriver om Digital annonsepakke her.

Teknologi

Det avanserte ligger i å gjøre det enkelt. Bak løsningen ligger det en rekke integrasjoner mot ulike systemer og stor grad av automatisering.

Digital annonsepakke bygger på Bennetts egenutviklede teknologi AdCast. AdCast kan du lese mer om her.