AdCast

Start selv lokale online annonsekampanjer på noen minutter.

AdCast er et online verktøy med et meget enkelt grensesnitt for å kunne lage, drifte og få automatiske rapporter på online annonsekampanjer.

En kampanje med tilpasset budskap kan rettes til lokale geografiske områder, og eller til brukere som allerede har besøkt nettstedet ditt.
Kampanjene har annonsevisninger på Facebook og over 50.000 norske nettsteder, inkludert nasjonale, regionale og lokale aviser.

AdCast benytter ferdige annonsemaler hvor man legger inn bilde og tekst for å lage annonsene, løsningen gir forhåndsvisning både for Facebook og alle bannerformater som skal benyttes for kampanjen. Malene støtter også en rekke forhåndsdefinerte valg for kampanjen.

Rapportering på kampanjeresultater sendes ut midtveis og ved kampanjeslutt. Man kan logge seg på løsningen for å fortløpende se resultater.

AdCast inneholder en enkel mediabank for bildemateriell, men kan også integreres mot andre datakilder for å automatisk hente tekst og bilder til annonser som skal lages. Eksempler på andre datakilder er produktkataloger, databaser og andre backendsystemer.

Fakta:
  • Kort oppstartstid på en kampanje
  • Automatisk rapportering
  • Benytter programmatiske annonsekjøp med budgiving på annonsevisninger eller klikk
  • Støtter retargeting

AdCast styrer kampanjer med over 50 millioner annonsevisninger som har over 500.000 unike klikk hver måned. Se case om hvordan EiendomsMegler 1 benytter AdCast her.

Jan Sverre Roterud
Ansvarlig for prosjektet var
Jan Sverre Roterud
tlf: 906 17 770